יום חמישי, 25 ביוני 2015

שלוש נשים וארבעה ילדים בצפון איטליה

שלום לכולם. אנחנו יודעות שאתם קצת דואגים, אין סיבה – הכל טוב. עברו שלושה ימים מאז שהגענו, שלוש נשים וארבעה ילדים, לצפון איטליה. אנחנו חיות בחלום. קצת קשה לתאר אבל אעשה מאמץ. יש לנו שלושה חדרים במלון קטן ויפהפה בעיירה סרימיונה על גדת אגם גארדה. הילדים לנים בחדר אחד, ואנחנו, האחיות שלי דינה, חני ואני, לנות בשני החדרים האחרים. סידור מצוין.
יש לנו את הפרטיות שלנו והם משתוללים כמה שהם רוצים. בזמן שחלף מאז הגענו הבנו שהמרחקים בין האגמים בצפון איטליה אינם גדולים. רק כ-250 קילומטרים מפרידים בין העיר ורונה, הקרובה לקצה המזרחי של לאגו די גארדה, לבין לוקארנו השווייצרית, בקצה המערבי של לאגו מאג'ורה. אם המרץ של כולנו יימשך כמו בימים הראשונים – נראה את האזור כולו. התוכנית שלנו במהלך השבוע היא ללון שני לילות באזור לאגו די גארדה, שני לילות באזור לאגו די קומו ושני לילות באזור לאגו מאג'ורה.
ביום הראשון עשינו מעט מאוד – רוב הזמן טיילנו לאורך האגם, אכלנו גלידה נפלאה, אחר כך אכלנו פלחי אבטיח ענקיים, ואנחנו, האימהות שתינו אספרסו מהאגדות. הילדים נראים הכי מאושרים בעולם. בייחוד, כמובן, אחרי שהקדשנו את היום של אתמול לשני פארקים מדהימים -  גארדה-לנד (פארק שעשועים) וקאנבה-וורלד (פארק מים) ששוכנים על הגדה המזרחית של האגם, לא רחוק מן העיירה גארדה.
בערב השני כבר תפסנו ביטחון, השארנו את הילדים עם בייבי סיטר במלון ונסענו שלוש הגרציות לסנט ויג'יליו (St. Vigilio). זה כפר קטנטן ולא רחוק עם כמה בתים בני יותר מחמש מאות שנים ובית מלון. ישבנו ליד המרינה, בבית קפה נהדר ואחרי שלוש דקות בדיוק הגיע לשולחן בקבוק יין. המלצר סימן על שני גברים שנראים נורא נחמד, שישבו בשולחן בצד השני והסביר שהם שלחו לנו את היין ושאלו אם נרצה להצטרף אליהם. טוב, ברור שענינו שאי אפשר ונורא צחקנו. אבל יש עוד המשך לסיפור הזה, כי אחרי הכול, אנחנו באיטליה והגברים כאן חייבים להצדיק את המוניטין שלהם. הבטחתי לחני לא לספר את ההמשך של הסיפור ואחיות מקימות את ההבטחות שלהן. רק תדעו שיש לנו כבר חוויות לשנה שלמה. מחר ניסע לאגם איזאו, חמישים קילומטרים ממערב לאגם גארדה, בין הערים ברשיה וברגמו. משם נפליג לאי מונטה איזולה, נאכל סרדינים ונרכב על אופניים.
זהו להפעם. אני רוצה רק להוסיף תודה ענקית לשירלי מ"אופקים" שארגנה לנו את כל התענוג הזה, תכננה, הזמינה וסידרה הכול עד לפרטים הכי קטנים. גרציה שירלי! אין כמוך!